Књижевни род

rodovi

Одреди књижевни род следећих дела

1.ПРВИ СЛУЖБЕНИК: (Поспано, отежући) Подне, а смрачило се… (зевање) стуштило се, а нема ни ветра… Бар да киша хоће да падне… (зевање) досадно… досадно… досадно… (Пауза) Еј! Је л’ теби досадно?

ДРУГИ СЛУЖБЕНИК: (Буновно) А? Изволте?

ПРВИ СЛУЖБЕНИК: Шта изволте?

ДРУГИ СЛУЖБЕНИК: Ја мислио нека странка. (Зевање) Колико је сати?

Књижевни род:_____________________

  1. Знам, мора бити да је тако:

никад се нисмо срели нас двоје,

мада се тражимо подједнако

због среће њене и среће моје…

Књижевни род:_____________________

  1. – Порфирије! – викну дебели кад угледа мршавог. – Ама јеси ли ти то? Драги мој! Откад се, човече, нисмо видели! – Господе! – зачуди се мршави. – Миша! Друже мој! Откуд ти? Пријатељи се трипут пољубише и погледаше један другог очима пуним суза. Обоји- ца су били пријатно изненађени.

Књижевни род:_____________________

4. Али се деси да Мали Принц, пошто је дуго корачао по песку, камењу и снегу, најзад пронађе неки пут. А сви путеви воде ка људима. − Добар дан! − рече он. Био је то врт пун расцветалих ружа. − Добар дан − одговорише руже. Мали Принц их погледа. Све су личиле на његову ружу. − Ко сте ви? − упита их запрепашћен. − Ми смо руже − рекоше оне. − Ох! − рече Мали Принц…

Књижевни род:_____________________

5. У тој дубини, плавој и без руба,

Тражио сам, већ давно, Голуба.

Ал све што се изнад дигло − Нестало је.

Горе су још само плаве Боје.

 

Књижевни род:_____________________

6. ФИЛЕНТ: Искреној Ел’јанти равнодушни нисте,

Чедној Арсиноји симпатични ви сте,

Ипак ваша душа опире се њима,

Док њену наклоност Селимена има,

Чији зао језик, држање кокетно

Манама времена нагињу осетно.

 

АЛСЕСТ: Љубав за ту младу удовицу

мене Не лишава вида за све мане њене;

И мада је волим, ја те мане кудим,

И први сам да их видим и осудим,

Ал’ признајем, поред свију мана њени’,

Она зна вештину да се свиди мени.

 

Књижевни род:______________________

 

7.МЛАДИЋ: Тражим госпођу Риго. Марију Риго. (Марија Риго држи врата још увек полуотворена, на ланцу.)

МАРИЈА РИГО (хладно): Ја сам.

МЛАДИЋ: Могу ли да уђем? (Хвата за кваку.)

МАРИЈА РИГО: Опростите, али… с ким имам част?

МЛАДИЋ: Е, госпођо учитељице… Знате ли шта сте ми тада рекли, пре двадесет година. Не сећате се? Рекли сте ми: Ти ћеш постати позната личност, лекар, писац…

 

Књижевни род:______________________

 

8.Блажени били сви гласови, које

уз уздах, жудњу и сузе без броја

Просух, зовући име Госпе моје;

И блажене све хартије где пишем

У славу њену, и мисао моја

Која је њена, и ничија више. (Петрарка, Канцонијер)

 

Књижевни род:______________________

 

  1. Поред сваког наслова текста напиши да ли је

ЛИРИКА, ЕПИКА или ДРАМА (књижевни род)

Књижевни текст Књижевни род
Народна песма -Вила зида град
Милован Глишић-Прва бразда
Јован Дучић- Поље
Стеван Сремац-Чича Јордан
Бранислав Нушић-Кирија
Бранко Радичевић-Ђачки растанак
Мирослав Антић Шашава песма
Иво Андрић-Мостови
Душан Радовић-Капетан Џон Пиплфокс
Гроздана Олујић-Небеска река

 

 

 

 

 

РЕШЕЊА

1.драма

2.лирика

3.епика

4.епика

5.лирика

6.драма

7.драма

8.лирика

Књижевни текст Књижевни род
Народна песма -Вила зида град лирика
Милован Глишић-Прва бразда епика
Јован Дучић- Поље лирика
Стеван Сремац-Чича Јордан епика
Бранислав Нушић-Кирија драма
Бранко Радичевић-Ђачки растанак лирика
Мирослав Антић Шашава песма лирика
Иво Андрић-Мостови епика
Душан Радовић-Капетан Џон Пиплфокс драма
Гроздана Олујић-Небеска река епика

 

Постави коментар